De cand si-a lansat brandul de frumusete, Kylie Cosmetics, in 2016, Kylie Jenner a devenit un magnat al machiajelor. Se stie ca produsele ei emblematice, Kylie Cosmetics Lip Kits, se vand in cateva minute de la lansare, iar cu cateva produse noi lansate in acest an, vedeta de 20 de ani din „Keeping Up with the Kardashians” spera sa-si continue profitul. Dar cu tot ce reuseste vine si controverse, iar Kylie Cosmetics este plina de ele.
Cu 2017 fiind primul an complet al lui Kylie la conducerea Kylie Cosmetics, toti ochii au fost atintiti asupra ei. Din pacate, nu totul a decurs fara probleme. Vedeta s-a luptat cu numeroase controverse in acest an, de la plangeri care pun in pericol sanatatea pana la intrebari despre etica ei ca sef. In continuare, aruncam o privire la sapte scandaluri socante de la Kylie Cosmetics, care i-au determinat pe multi fani sa nu mai cumpere acolo.
1. Palete de fard de pleoape care au provocat dureri de cap
In februarie, cel putin 15 persoane, clientii Kylie Cosmetics, au depus plangeri la Better Business Bureau ca au mirosit „chimicale si lipici” atunci cand au deschis paleta de farduri de pleoape Royal Peach a marcii, conform documentelor obtinute de TMZ.
Clientii, care au comparat mirosul cu „vopsea spray” si „diluant de vopsea”, s-au plans ca au inceput sa se confrunte cu „dureri de cap oribile” mai devreme dupa deschiderea paletelor. Un client a sustinut ca a trebuit sa scoata paleta din casa pentru ca mirosul era atat de puternic. Potrivit Better Business Bureau, Kylie Cosmetics a analizat plangerea si a insistat ca paletele sunt sigure de utilizat.
2. Furnici gasite in pachete
In septembrie, o clienta a Kylie Cosmetics a raportat ca a gasit un roi de furnici intr-o cutie de produse de machiaj pe care a comandat-o de la companie. Pentru a-si dovedi cazul, utilizatorul, @emvend, a postat un videoclip pe Instagram in care isi deschide pachetul Kylie Cosmetics pentru a arata zeci de furnici vii care se grabesc prin produsele ei de machiaj.
Clienta a sustinut ca a contactat Kylie Cosmetics de trei ori inainte de a posta Instagram. Ea a spus ca compania a sustinut ca urmeaza sa-i trimita un alt pachet, care nu a ajuns niciodata. Frustrata, a mers pe Instagram pentru a-si transmite nemultumirile, care au devenit virale. La scurt timp dupa ce institutiile de stiri au preluat plangerea, Kylie Cosmetics a contactat clientul pentru a-si cere scuze si a-i trimite un inlocuitor, potrivit unei capturi de ecran a e-mailului pe care l-a postat pe Reddit.
3. Afisari de magazine insalubre
In decembrie, Kylie a fost criticata dupa ce mai multi clienti au raportat afisaje neingrijite si insalubre la pop-up-urile Kylie Cosmetics din Topshop-urile din toata tara. Clientii au postat videoclipuri si imagini pe YouTube care arata rujuri manjite pe panouri si rafturi, produse de machiaj deschise si folosite si articole indoite si deteriorate. Un client a sustinut ca cel mai putin „ales” articol pe care l-a putut gasi a fost o cutie de ruj cu carcasa indoita.
4. Livrare pachete fara produse
In martie, mai multi clienti Kylie Cosmetics au raportat ca au primit prin posta pachete care nu contineau niciun produs sau produsele gresite. Multi utilizatori au folosit Twitter pentru a impartasi videoclipuri in care isi desfasoara pachetele Kylie Cosmetics pentru a le gasi complet goale. In imagini, utilizatorii au ridicat cutii goale, care ar fi trebuit sa contina Kylighters de la Kylie Cosmetics. Desi Kylie Cosmetics a oferit rambursari si inlocuiri pentru aproape toti clientii care au revendicat echipei sale de servicii pentru clienti, incidentul a lasat totusi un gust sarat in gura multor fani.
5. Compararea copiilor cu buza despicata cu „monstri”
In octombrie, fanii le-au criticat pe Kylie si Kylie Cosmetics pentru ca au lansat reclame care comparau copiii cu buza despicata si palatul despicat cu „monstri”. Reclamele, care au fost trimise prin posta la multe gospodarii din toata tara, faceau parte din parteneriatul Kylie si Kylie Cosmetics cu organizatia caritabila Smile Train, o organizatie care strange bani pentru a ajuta copiii din tarile cu probleme financiare sa primeasca interventii chirurgicale pentru a-si repara buzele despicate si palatul despicat. .
Reclamele au inclus imagini cu copii cu buza despicata si cu despicatura de palat, fraze insotite, cum ar fi „Daca in fiecare zi s-ar simti ca Halloween?” pe care multi fani l-au interpretat ca fiind o organizatie de caritate care compara copiii cu monstri. Dupa lansarea reclamelor, fanii au apelat la Kylie, care a donat mai mult de 100.000 de dolari organizatiei de caritate, pentru a remedia marketingul insensibil.
6. Muncitorii din fabrica raporteaza conditiile insalubre
In aprilie 2016, la scurt timp dupa lansarea Kylie Cosmetics, multi muncitori din fabrica au accesat site-ul web, Indeed, pentru a-si transmite nemultumirile cu privire la conditiile de munca din companie. Angajatii, care aveau sediul in laboratoarele Spatz din Oxnard, California, au sustinut ca lucreaza in conditii de „atelier de transpiratie”, care includeau „orele lungi”, „zile devreme”, un mediu de lucru „necurat” si „prea multi oameni”. ‘ intr-un spatiu.
O muncitoare a sustinut ca s-a imbolnavit dupa ce a inhalat produsele de machiaj. „Turnele de dimineata devreme, orele lungi… erau prevazute doar cu halat de laborator, plasa de par si ochelari de protectie. Niciun beneficiu”, a scris ea pe Indeed, potrivit Radar Online. „Imi place ca am putut sa vad cum se face machiajul de la inceput pana la sfarsit, dar caderea este ca particulele de machiaj m-au facut sa tusesc si sa ma imbolnaveasca.”
Intr-o declaratie pentru Radar Online, Spatz a negat orice fapta gresita si a sustinut ca este un „angajator cu sanse egale”. „Laboratoarele Spatz are peste 60 de ani de experienta in productie si a mentinut intotdeauna cel mai inalt nivel de standarde conform legilor muncii din Statele Unite”, se arata in comunicat.
7. Menajera folosita ca model Swatch
In mai, Kylie a fost trantita dupa ce a recunoscut ca si-a folosit menajera pentru a modela mostre ale evidentiatoarelor ei pe retelele sociale. Intr-un interviu pentru Fast Money, Kylie a spus ca si-a ales menajera pentru ca are „cele mai bune brate” si „sta doar acolo”.
„Menajera mea, ii folosesc bratul pentru Snapchat-urile mele. Are cel mai bun brat pentru mostre”, a spus ea. „Este atat de draguta si doar sta acolo si are bratul pregatit si ma lasa sa-mi fac treaba. Imi pasa foarte mult de cum arata produsele mele cand oamenii le vad pentru prima data.”
Comentariul a starnit o reactie pe internet a multor care au dezaprobat ca Kylie sa-si foloseasca menajera ca model de esantion, deoarece nu are nimic de-a face cu menaj. Multi au criticat si modul in care Kylie a vorbit despre menajera ei in interviu.
„Daca o trateaza bine pe menajera si o compenseaza pentru modelaj, atunci e bine. In caz contrar, faceti o plimbare lunga de pe o scandura scurta, versiunea umana a lui My Little Pony”, a scris o persoana.
Un altul a adaugat: „Probabil ca au o relatie draguta si ii place sa faca parte din proces. Cu toate acestea, felul in care KJ se exprima este in diminuare, obiectivizant si total dezagreabil. E ca si cum ea vorbeste despre o testoasa, nu despre un om adult.”