Recenzie carte – "Casa noptii 1, 2, Semnul, Tradarea", P.C. Cast, Kristin Cast

-

Nimanui nu i-a trecut prin cap faptul ca, punand laolalta Harry Potter si Twilight, se poate naste o combinatie castigatoare.

House of Night este un thriller, clasat de New York Times ca cel mai vandut serial de fantezie pentru adulti tineri. Scris de PC Cast si fiica ei Kristin Cast, House of Night este o serie de romane fantastice tineri adulti, care urmeaza aventurile unui adolescent care trebuie instruit pentru a deveni vampir. Cartea „Casa noptii 1, 2, Semnul, Tradarea” de P.C. Cast, Kristin Cast este disponibila pe Librarie Online – Toate genurile de carti.

Mai exact, povestea este despre o fetita de saisprezece ani, pe nume Zoey Redbird, care tocmai a devenit ceea ce se numeste „vampira fugarita”. Acum, i se cere ca ea sa urmeze internatul House of Night din Tulsa, Oklahoma. Zoey intra in Casa noptii, o scoala unde, dupa ce a suferit Schimbarea, ea se va antrena pentru a deveni un vampir adult – adica daca va trece prin Schimbare. Nu toti cei alesi o fac. Pe deasupra, Zoey constata ca nu este ca ceilalti. Ea a fost marcata ca speciala de vampirul Zeitei, Nyx.

Cartea a fost scrisa de P.C. Cast si fiica sa, Kristin, iar rezultatele pot fi deja contemplate: dupa aparitia primelor doua volume din Casa Noptii – 5,5 milioane de exemplare au fost vandute, iar al treilea tom a pornit, lejer, cu un tiraj de 1 milion de bucati; la asta se adauga un loc confortabil, timp de 63 de saptamani, pe lista de bestseller-uri a New York Times, precum si promisiunea unui prim lungmetraj cine­matografic de senzatie.

Rezu­mand (doar pentru a va starni apetitul de sange & aventuri fascinante), iata cam ce se intampla: eroii sunt niste copii care, la varsta adolescentei, devin vampiri. Atunci cand se fac simtite cele dintai semne ale transformarii lor, acesti tineri speciali ajung intr-o scoala menita sa-i faca niste vampiri responsabili. Zoey Redbird, o pustoaica de saisprezece ani, este una dintre ei.

Ea va invata, in decursul uceniciei, sa-si gestioneze noua natura si sa traiasca potrivit canoanelor scolii, desi manifesta o certa repulsie fata de puterile sale paranormale. Treptat, va descoperi ca este un vampir iesit din comun, caci a fost insemnata cu pecetea zeitei Nyx, patroana noptii si a lucrurilor intunecate, un amestec de profiluri mitologice amerindiene. Reticenta lui Zoey face o figura aparte, pentru ca o buna parte dintre colegii ei nu ezita sa abuzeze de capacitatile lor.

Desi Zoey are puteri noi extraordinare, este greu de incadrat atunci cand toata lumea stie ca esti „special”. In timp ce Zoey incearca sa-si faca prieteni noi si poate sa gaseasca un iubit, ea se ridica impotriva tuturor tipurilor de rau, de la fata cu aspect perfect, super-popular, cu planuri care nu sunt atat de neplacute, pana la moartea misterioasa care se intampla la Casa Noptii si in toata Tulsa. Lucrurile la Casa Noptii nu sunt intotdeauna ceea ce par. Poate Zoey sa gaseasca curajul adanc in sine pentru a gasi adevarul si a-si imbratisa destinul?

Seria initiala House of Night are 12 carti, urmata de un spin-off, cu cea de-a treia carte, FORGOTTEN. Exista, de asemenea, carti de benzi desenate, carti oracol, un manual, un ghid mitologic si romane legate de serie.