10 sfaturi pentru un abdomen plat: Cum sa invingi balonarea

-

Ti-ai pregatit rochia pentru petrecerea de diseara, dar iti este umflat burta de acel „a trebuit sa mergi la” pranzul mexican, din cauza colegilor tai. Ai mancat nachos cu branza de parca nu era maine. Cu doua zile inainte puteai sa porti acea rochie mini si nu se mai potriveste. Petrecere de ramas-bun.

Balonarea abdominala nu numai ca iti poate strica fizicul, ci provoaca si tot felul de dureri, pana la incapacitate. Cu toate acestea, exista vesti bune. Specialistii spun ca umflarea abdominala este o afectiune care poate fi evitata foarte usor.

De fapt, nu ne referim la acumularea de grasime in stomac ca atare, ci la un tip de distensie temporara abdominala care afecteaza frecvent aproape toata lumea. Cu exceptia cazului in care balonarea ta este atribuita unei afectiuni medicale, cum ar fi bolile de ficat sau de inima, singura cauza reala a acestui disconfort este gazele intestinale, spune Michael Jensen, MD, Endocrinolog si Cercetator in Obezitate la Clinica.

„Este un mit ca balonarea abdominala este cauzata de acumularea de lichid la un adult mediu, deoarece abdomenul nu este locul unde se acumuleaza initial lichidul”, a spus Jensen. „In schimb, il poti vedea pe glezne sau pe picioare”.

Deci, ce face sa se acumuleze gaze si sa strice felul in care te simti si arati? Expertii spun ca exista multe cauze, de la intoleranta la anumite alimente sau constipatie.

1. Invinge constipatia. Prea putine fibre, prea putine lichide si prea putina activitate fizica pot duce la constipatie, care la randul sau provoaca balonare. Pentru a evita acest lucru, consumati o dieta bogata in fibre (25 de grame zilnic pentru femei si 38 pentru barbati), bazata pe cereale integrale, fructe, legume, leguminoase, nuci si seminte. De asemenea, bea multe lichide (cel putin 6 pana la 8 pahare pe zi – de preferinta apa) si faci o rutina de activitate fizica de cel putin 30 de minute, de 5 ori pe saptamana.

2. Aflati daca sunteti alergic la cereale, alimente sau daca aveti intoleranta la lactoza. Alergiile si intoleranta alimentara pot provoca balonare, dar acestea trebuie diagnosticate de un medic. Dupa diagnostic si o noua dieta, puteti beneficia de reducerea anumitor tipuri de alimente. In cazul produselor lactate, alegeti branzeturile si iaurturile invechite, deoarece au un continut scazut de lactoza, sau preferati laptele fara lactoza fata de laptele integral.

3. Nu manca prea repede. „A manca rapid si a nu mesteca corect te poate face sa inghiti aer si asta te face sa te umfla”, spune Dawn Jackson Blatner, RD, purtatoare de cuvant a Asociatiei Americane de Dietetica. Prin urmare, incetiniti si bucurati-va de mancare. Fiecare masa ar trebui sa dureze cel putin 30 de minute. De asemenea, retineti ca digestia incepe in gura si puteti reduce balonarea mestecand alimentele mai des, spune Blatner. In plus, mestecatul incet are un alt beneficiu: cand iti faci timp sa te bucuri de mancare, gustarile sau mesele tale sunt mai satisfacatoare. Studiile o arata: daca mananci mai incet, ajungi sa mananci mai putin.

4. Nu exagera cu sucurile. Bauturile carbogazoase (chiar si cele dietetice), provoaca prinserea gazelor in stomac. Scoate-le din dieta ta. In loc de bauturi racoritoare, bea apa (sunt unele aromate cu mar, mandarine, lamaie etc.). Incearca si cu ceai (nu cumpara cel imbuteliat, face ceai rece cu pliculetele de ceai, adauga lamaie si zahar). Acest lucru va va ajuta sa va dezumflati (si sa ardeti grasimile).

5. Nu mesteca prea multa guma. Guma de mestecat provoaca, de asemenea, umflaturi. Daca ai o dependenta de guma de mestecat (avem mai multe, pentru ca uneori credem ca „distrage” foamea, incearca sa mananci ceva sarac in calorii). Incearca sa mesteci o bucata de telina sau morcov, la inceput poate fi dificil dar te asiguram ca dupa o saptamana te obisnuiesti. Amintiti-va ca fiinta umana este un animal de obicei.

6. Atentie la zaharul alimentar. „Multi dintre pacientii mei sufera de balonare abdominala, deoarece consuma prea mult zahar din dieta, ceea ce provoaca umflarea stomacului”, spune Blatner. Expertii recomanda limitarea aportului la cel mult 2-3 portii zilnice de alimente si bauturi indulcite artificial.

7. Reduceti sodiul. Alimentele procesate tind sa fie bogate in sodiu si sarace in fibre, ceea ce contribuie la balonare, spune Jensen. Obisnuieste-te sa citesti etichetele cu informatii nutritionale (dar nu devii dependent). Cand cumparati alimente conservate sau congelate, verificati daca nu exista mai mult de 500 de miligrame de sodiu per portie sau un total de 2.300 mg de sodiu pe zi. Incercati alimente „fara sodiu” sau cu continut scazut de sodiu.

8. Atentie la fasole si cateva legume. Daca nu esti obisnuit sa mananci fasole (desi majoritatea columbienilor sunt), s-ar putea sa te simti balonat. La fel, acest lucru se poate intampla cu legume precum broccoli, varza de Bruxelles si conopida. Acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa le eliminati complet din alimentatie, ci ar trebui sa le includeti treptat pana cand organismul se obisnuieste cu ele. Daca ii iubesti, poti cauta niste medicamente anti-gaz.

9. Mananca mese mai multe, dar mai mici. In loc sa mananci trei mese mari, incearca mai des portii mai mici. Acest lucru nu numai ca va impiedica sa va umflati, dar va ajuta si sa va controlati nivelul zaharului din sange si sa controlati foamea. In plus, iti accelerezi metabolismul, facandu-te sa arzi mai multe calorii. Desigur, incercati cu fructe, iaurturi si legume… nu renuntati sa gustati carnati si cartofi prajiti.

10. Incearca alimente si bauturi anti-gaz. Unele studii sugereaza ca ceaiul de piper, ghimbirul, ananasul si iaurturile care contin probiotice (bacterii bune) pot reduce umflarea.

11. Mergeti de cel putin 3 ori pe zi timp de 30 de minute. Se spune ca acest lucru va va duce digestia, determinandu-va sa eliminati gaze.

12. Adauga calciu in dieta ta (1.000 mg) si complexe de vitamine B , recomanda CW Randolph MD, autorul cartii From Belly to Belly Flat. „Excesul de estrogen face ca organismul sa retina grasimea in jurul taliei, dar s-a dovedit ca ambele suplimente ajuta la eliminarea hormonului.”

Share this article

Recent posts

Popular categories

Recent comments