Din ce in ce mai multi oameni cumpara prin internet. Acesta nu este un moft sau o tendinta eventuala. Este o realitate de neoprit care continua sa creasca in intreaga lume.
Romania este printre tarile din Europa in care cumparaturile online cu cea mai rapida crestere. Si mai are un drum lung de parcurs pentru a ajunge in alte tari europene, unde mai mult de 75% dintre oameni cumpara online.
Motivul pentru care tot mai multi oameni aleg comertul electronic este ca prefera acest sistem in loc sa cumpere prin magazinele traditionale. Dar nu exista un singur motiv. In realitate, exista mai multe avantaje si beneficii obtinute la cumpararea de pe internet.
Cele cinci mari avantaje ale cumparaturilor online
1. Preturi competitive si reduceri:
Probabil ca primul atribut despre care va vor spune cumparatorii online obisnuiti este pretul, deoarece puteti gasi produse online mult mai ieftine. Si, desi nu se intampla in toate cazurile, este obisnuit. Exista companii care gestioneaza un pret diferit pe internet pentru a promova vanzarile in acest spatiu, pe care nu le veti putea gasi in magazinele lor fizice.
Din ce in ce mai multe magazine lanseaza oferte exclusive la cumparaturile online si sunt reduceri care sunt intr-adevar o afacere; de exemplu, in magazinele de imbracaminte pentru femei cum este Ivis. In acest magazin online cu reduceri si promotii atractive gasiti toate piesele de imbracaminte de care aveti nevoie, indiferent de sezon, la cele mai bune preturi. Pentru a nu rata niciun fel de oferta, cel mai bine este sa va abonati la newsletter pentru a fi la curent cu totul si pentru a cumpara in cel mai bun moment.
2. Securitate
Desi pentru multi acest lucru ar putea fi vazut ca un dezavantaj, este de fapt un punct forte al cumparaturilor online. Intrucat magazinele online gestioneaza un software de securitate care protejeaza informatiile financiare si nu permite compromiterea acestora in niciun moment.
Totusi, ceea ce trebuie sa aveti in vedere atunci cand faceti cumparaturi online este ca trebuie sa luati masurile de precautie necesare indicate de banci si organismele de control, cum ar fi accesarea conturilor dvs. bancare online prin introducerea personala a adresei web la motorul de cautare sau sa nu furnizeze niciodata informatii in afara platformelor autorizate.
In plus, efectuarea de achizitii online poate fi mult mai sigura decat efectuarea fizica, deoarece nu trebuie sa transportati sume mari de bani, dar accesand dispozitivele dvs. electronice personale puteti cumpara aproape orice cu cateva clicuri.
3. Disponibilitate si livrari la domiciliu
Cu siguranta vi s-a intamplat vreodata ca aveti nevoie sa cumparati ceva si cand ati ajuns la magazin, era inchis. Un alt avantaj al cumparaturilor online este ca magazinele sunt intotdeauna deschise, 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, fara a sta la coada si pot fi accesate de oriunde din lume.
Desi acest lucru suna ca o reclama de televiziune, este adevarat si este unul dintre punctele forte ale pietei digitale, deoarece indiferent de timpul pe care il aveti, puteti face cumparaturi si le puteti primi acasa sau la birou.
In plus, nu trebuie sa va faceti griji cu privire la conditiile in care ajunge expedierea, deoarece vanzatorul trebuie sa garanteze calitatea si integritatea produselor, deoarece buna reputatie a marcii si a muncii lor depinde de ceilalti cumparatori devin clienti, deoarece toate opiniile sunt impartasite pe internet, despre care vom vorbi in punctul urmator.
4. Varietate de produse
Cand efectuati achizitii online, puteti accesa produse care nu sunt obisnuite sau care nu sunt inca disponibile in magazinele fizice din tara dvs. prin pre-vanzari exclusive pe Internet . In plus, este posibil sa faceti achizitii online de produse care nu au fost inca lansate si sa le importati, fie pentru uz personal, fie chiar pentru a le revinde.
5. Puteti profita de review-uri
Se spune in mod obisnuit ca cel mai bun mod de a face publicitate este prin recomandari bune; Ei bine, pe internet, acest principiu al intelepciunii populare devine mai exact ca niciodata, deoarece cumparatorii isi impartasesc adesea experientele in bloguri, forumuri sau in spatiile destinate sa scrie recenzii situate chiar sub cataloagele de produse.
Deci, daca un vanzator nu este bun, livreaza un produs in stare proasta, trimite un articol diferit de cel comandat sau nu a indeplinit asteptarile cumparatorului, cu siguranta multi oameni vor sti si se vor gandi de doua ori inainte de a dori sa devina clienti.
Unul dintre cele mai clare exemple ale acestui comportament digital apare atunci cand, de exemplu, cineva vrea sa plece in vacanta si cauta pe internet diferite optiuni de cazare. In majoritatea portalurilor specializate, utilizatorii pot vedea si compara preturile, serviciile si recenziile persoanelor care au fost cazate deja in hoteluri; citind recenzii reale, necenzurate, care va pot oferi in mod clar o idee mai detaliata la ce sa va asteptati in acest loc, totul inainte de a plati.