Conform unui studiu realizat de platforma online de moda Lyst, blugii sunt unul dintre cele mai cautate articole din lume, cu o medie de 13 cautari pe secunda, cautarile de denim au crescut cu 11 la suta an de an datorita aparitia de noi modele, culori, croi si forme.
Studiul, care analizeaza peste 60 de milioane de cautari legate de denim in ultimele 12 luni, tinand cont de interogari, numarul de vizualizari de pagina per produs si datele de vanzari (5 milioane de produse de moda de la peste 12.000 de designeri si magazine online), il face clar ca moda denim este inca in crestere.
Date
7 din 10 cumparatori cauta „blue jeans”, ceea ce ii face cel mai cautat model de denim din lume. Cu toate acestea, in timp ce aceasta spalare mitica ramane la mare cautare, cautarile pentru „denim alb” au crescut constant cu 42% de la inceputul lunii martie. In ultima saptamana a lunii mai, vanzarile de blugi albi au depasit aproape pentru prima data vanzarile de blugi albastri.
Date
In general, exista cu 10 la suta mai multe cautari pentru blugi negri decat pentru pantaloni negri.
Date
In medie, cumparatorii de denim cheltuiesc cu 22% mai mult pe jachete de denim decat pe blugi.
Date
Exista un interes din ce in ce mai mare pentru denimul verde, cuvintele cheie precum „denim sustenabil” si „bumbac organic” devin din ce in ce mai populare printre mileniali. In ultimul an, aceasta a inregistrat o crestere cu 193 la suta a cautarilor de produse din denim etice de la marci precum Weekday, Re/done, Citizens of Humanity si Nudie jeans. Cand cautati „moda etica”, denimul durabil este unul dintre primele 3 cuvinte de cautare.
Date
In medie, barbatii cheltuiesc cu 31% mai mult decat femeile atunci cand cumpara blugi. In timp ce barbatii cauta blugi de marca de lux, femeile tind sa cheltuiasca putin mai putin, dar sa cumpere mai des, apeland la comerciantii cu amanuntul mai accesibile.
Date
In ultimul an, blugii au fost a treia categorie de imbracaminte dupa pantofi sport si rochii.
Datele
In fiecare zi, 8.000 de articole din denim sunt adaugate platformei Lyst. Aceasta reprezinta o crestere anuala de 59 la suta a lansarilor de denim.
Date
Cautarea online pentru „denim vintage” a crescut cu 96 la suta fata de anul precedent, cele mai cautate fiind cuvintele „blugi vintage” si „jacheta denim vintage”.
Date
Blugii de maternitate se vand mai repede decat orice alt articol din denim. Topshop, H&M si Asos sunt cele mai cautate marci pentru aceasta categorie de produse. Cele mai cautate trei modele de gravide anul acesta sunt: boyfirend, black slim fit si jegging. Rochiile din denim sunt una dintre tendintele emergente din acest an.
Date
Blugii de dimensiuni mici au devenit o mare problema. Desi in prezent reprezinta doar 19% din gama globala de blugi, cautarile din denim care includ cuvantul „petite” s-au dublat in ultimii 2 ani. Cu toate acestea, exista cu 60 la suta mai multe cautari pentru blugi „highwaist” si „lungi” decat pentru modele „petite”.
Date
Chiar daca marcile continua sa introduca diferite tipuri de articole de imbracaminte cu noi culori, imprimeuri si ornamente, datele arata ca cererea de imbracaminte exterioara cu finisaj denim a crescut cu 133% in ultimul an.