Nucile sau migdalele sunt mai sanatoase?

-

Nucile sunt mai la moda ca niciodata. In ultimii ani, consumul lor a crescut exponential si asta se datoreaza in principal puterii lor nutritionale si medicinale extraordinare , motiv pentru care reprezinta un grup alimentar de mare importanta in orice dieta echilibrata

Printre marile sale beneficii se numara aportul extraordinar in proteine ​​de origine vegetala , acestea se remarca prin un mare aport de vitamine si o bogatie minerala in nutrienti importanti precum magneziu, fosfor, fier, potasiu, calciu, zinc si seleniu , care actioneaza ca antioxidanti puternici. . Sunt o sursa minunata de grasimi si fibre sanatoase , doua aspecte care le confera proprietati terapeutice. 

Nucile (Juglans regia) si migdalele (Prunus dulcis) sunt doua dintre cele mai populare si consumate nuci existente. Ambele sunt de obicei un mare aliat culinar , versatilitatea lor este imensa si fac parte din tot felul de preparate. Sunt un ingredient bun pentru milkshake-uri, smoothie-uri, supe, creme, salate, sosuri, brutarie si deserturi. Cu toate acestea, este destul de comun sa apara indoieli cu privire la care varianta este mai buna, tinand cont de aspectele fiecareia in ceea ce priveste compozitia, valoarea nutritiva si beneficiile medicinale. 

Care varianta este mai buna?

Este important sa incepem prin a mentiona ca cele doua variante sunt legate de profiluri nutritionale destul de asemanatoare . Exista unele variatii usoare in continutul lor de grasimi, carbohidrati si proteine , in timp ce este dovedit ca migdalele contin mai multe minerale. 

Un fapt este ca nucile preiau conducerea cand vine vorba de contributia lor in acizi grasi omega 3 , in special se remarca prin continutul lor mare in acid linoleic. Este un nutrient esential pe care organismul trebuie sa-l obtina din alimente, deoarece organismul nu este capabil sa-l produca. Sunt un compus care este asociat cu mari calitati medicinale , printre principalele fiind beneficiile lor de a reduce semnificativ inflamatia cronica , de a imbunatati sanatatea cardiovasculara si de a proteja functia creierului. 

Ambele nuci ofera niveluri foarte asemanatoare de calciu si potasiu , minerale care sunt de mare ajutor in atenuarea efectelor consumului excesiv de sodiu si de aceea ajuta la controlul hipertensiunii arteriale. 

A pierde in greutate:

In ultimii ani , consumul de nuci a fost foarte recomandat ca un aliment bun pentru a stimula pierderea in greutate. Daca va intrebati care varianta este un supliment mai bun pentru greutatea corporala, trebuie sa stiti ca  migdalele au un efect care este asociat cu pierderea grasimii viscerale si, prin urmare, reduc riscul de boli de inima si diabet de tip 2 . Se crede ca continutul ridicat de proteine, minerale si fibre al migdalelor ofera satietate si ajuta la combaterea foametei . Migdalele sunt legate de o absorbtie incompleta a energiei si ca atare organismul nu este capabilabsorbiti toate caloriile. 

Pentru sanatatea inimii:

Vestea buna este ca ambele variante sunt un bun aliat pentru sanatatea cardiovasculara si fiecare ofera calitati diferite. Nucile se remarca prin continutul ridicat de acid linoleic, polifenoli si fitosteroli , doua substante care sunt legate de beneficiile lor in scaderea nivelului ridicat de colesterol din sange. Din nou , se remarca acidul linoleic , este prezent atat in ​​migdale, cat si in nuci si se remarca prin efectul sau vasodilatator care ajuta la extinderea vaselor de sange si este de mare ajutor in reglarea hipertensiunii arteriale. In acelasi timp, migdalele sunt bogate inantioxidanti, vitamina E, flavonoide si acizi grasi nesaturati care ajuta la reducerea nivelului ridicat de trigliceride si colesterol din sange. 

Pentru functia creierului:

Se pare ca nucile sunt cea mai buna optiune atunci cand vine vorba de stimularea si stimularea functiei creierului , ele contin o mare contributie de acid linoleic si agenti antioxidanti care le ofera mari beneficii antiinflamatorii , care reduc leziunile cerebrale cauzate de stresul oxidativ. Exista studii care sustin beneficiile consumului de nuci in functionarea cognitiva , in special in memorie, invatare si concentrare. 

Pentru controlul zaharului:

Controlul nivelului de glucoza din sange este important la orice persoana, desi in populatia cu diabet zaharat este esential sa traiasca sanatos. In aceasta zona, migdalele iau coroana, acest lucru se datoreaza continutului lor de grasimi, proteine ​​si fibre , care sunt legate de proprietatile de reducere a indicelui glicemic al meselor, incetinirea ratei de golire a stomacului si, prin urmare, echilibrarea zaharului din sange. Continutul sau de flavonoide , care au capacitatea de a inhiba amilaza , o enzima care creste conversia amidonului in zahar, joaca, de asemenea, un rol pozitiv. 

Dupa cum puteti, nucile si migdalele sunt o comoara de mare potential terapeutic si au avantajul de a oferi diferite beneficii curative in functie de conditiile de tratat. Adevarul este ca ambele sunt o completare extraordinara pentru orice dieta echilibrata, sanatoasa si curata. 

Share this article

Recent posts

Popular categories

Recent comments