Publicitatea subliminala isi cunoaste semnificatia si secretele

-

Publicitatea subliminala permite multor companii de publicitate sa-si promoveze produsele prin mesaje ascunse care creeaza supunere fata de consum. Este o strategie pe care marile corporatii o folosesc pentru a ajunge la clienti mai dinamici.

Publicitate subliminala

Strategia reclamei subliminale este de a ajunge la subconstientul clientilor. Multe companii proiecteaza campanii de publicitate pentru a-si promova produsele folosind acest instrument; ideea este de a transmite mesaje ascunse care incurajeaza consumul fara ca persoana insusi sa fie constienta de actiune.

Scopul acestei proceduri este de a ajunge direct in mintea consumatorului, mai ales de a transmite un mesaj care ajunge direct in subconstient. Acel loc din creier in care se gasesc dorinte ascunse, emotii interzise si personalitate neexprimata; Este un domeniu in care se poate ajunge prin anumite strategii psihologice care ofera mari beneficii in reclama.

Mesajele subliminale se realizeaza atunci cand iti doresti cu adevarat sa plasezi un produs in mintea clientilor, fara a fi nevoie sa folosesti mult continut, cuvinte sau mesaje pentru a convinge de calitatea sau prestigiul unui brand. Domeniul de publicitate este alcatuit din specialisti in zona de marketing care folosesc elemente pentru a cauta pozitionarea unui produs, serviciu sau brand.

Ce este?

Acest tip de continut este legat de modul de a arata ceva ascuns fara a fi nevoie ca acesta sa fie vazut cu ochiul liber. Mesajele subliminale pot fi incluse in videoclipuri, continut scris si imagini pentru a incerca sa-i induca pe oameni spre actiuni inconstiente pe care mintea le comanda.

Aceste mesaje sunt directionate prin mici capturi video de mai putin de o secunda atunci cand se foloseste publicitatea audiovizuala. In cazul imaginilor, ceea ce vrei cu adevarat sa oferi este ascuns si incerci sa descoperi ca gandurile clientului sunt indreptate catre o alta imagine principala care este cea care atrage atentia, inconstient persoana a descris ambele mesaje.

In imaginea principala ajunge in constiinta si este analizata imediat, dar a doua imagine, nefiind imediat recunoscuta, ajunge in subconstient unde incepe sa-i dea definitie si descriere conform tiparelor de gandire istorice care exista in mintea persoanei. Atunci este posibil sa plasam ceva in creier fara ca noi sa fim descoperiti, este o modalitate ascunsa de a transmite ceva inducator de alegere fara perceptie directa sau ceea ce se afla in fata persoanei.

Profiturile

Strategia de utilizare a publicitatii subliminale pentru a atrage clientii direct spre cumparare si consum este ca economiseste timp si bani pe promotii explicative si mesaje demonstrative. Desi sunt bine folosite si nu se cauta in niciun fel raul oamenilor, unii specialisti considera ca se foloseste strategia inselaciunii.

Totusi, pentru lumea marketingului digital nu este asa, ele sunt folosite doar pentru a predispune consumatorii, pur si simplu pentru a obtine un produs conform nevoilor acestora. Acum cand este folosit pentru a conduce clientul spre situatii si comportamente care nu sunt cel mai potrivite cu societatea, daca pot fi considerate daunatoare.

Tipuri

Mentionam anterior ca publicitatea subliminala este folosita in diverse moduri si pentru a obtine anumite beneficii comerciale, unde vanzarile pot fi crescute atunci cand consumatorii sunt condusi sa cumpere un produs sau serviciu prin munca depusa in mintea lor. . Pentru asta vedem cum sunt folosite in diferitele agentii de publicitate.

Pentru a afla probleme legate de acest tip de publicitate, va invitam sa cititi articolul Publicitate digitala unde sunt descrise aspecte conexe.

imagini si logo-uri

Sunt cele mai frecvente si marile corporatii folosesc aceasta strategie pentru a pozitiona un anumit brand, ca exemplu avem cazul industriilor Disney unde expun constant mesaje subliminale in reclamele lor. Imaginea celebrului Mickey Mouse este mereu ascunsa in vreo banda desenata sau mesaj publicitar.

Alte companii precum LG, Amazon, Sony si chiar Turul Frantei, ascund mesaje in diverse imagini, in special in logo-uri. Si aici ajung marii specialisti in publicitate, cand printr-o simpla imagine reusesc sa plaseze un mesaj pe care doar putini il pot descifra.

Pe de alta parte, este folosit in imagini cu oameni si lucruri in care adevaratul mesaj care trebuie oferit este ascuns. Formele a ceva ce nu are legatura cu brandul sunt intotdeauna observate in multe promotii, insa, dupa un timp, se poate observa in urma unor analize ca, in spatele acelei imagini, se ascunde adevaratul scop al reclamei.

In formate audiovizuale

La fel cum sunt plasate imaginile ascunse, publicitatea subliminala este folosita si in videoclipuri, unde se realizeaza diferite scopuri in functie de necesitati. In unele tari, acest tip de mesaj video subliminal urmareste sa puna la indoiala oamenii pentru a-i conduce catre o anumita tendinta politica; a fost folosita in reclamele de televiziune care ascund, de exemplu, imaginea unui candidat care poate determina alegatorii sa ia o decizie care inclina spre respectivul candidat.

Modul de aplicare este diferit de modul in care se face cu imagini si logo-uri. In acest caz, ei plaseaza mici imagini ale celor pe care doresc sa-i plaseze in subconstient pentru mai putin de o zecime de secunda, adica in timpul prezentarii unui videoclip apare imaginea cuiva sau a unui produs pe care doresc sa-l induca oamenilor. la un moment anume.

Acest tip de strategie este folosit constant de compania Disney prin plasarea imaginilor figurii sale principale, Mickey Mouse, in mesaje comerciale si alte filme corporative. Copiii leaga automat cele doua urechi si cauta cumva sa ajunga la canalele de televiziune sau la filme legate de acea imagine.

Daca doriti sa extindeti aceste informatii publicitare, va invitam sa cititi articolul Istoria publicitatii unde sunt detaliate aspecte de mare interes.

Slogan si texte

Publicatiile si publicitatea scrisa au o patrundere semnificativa in canalele si platformele web. Cu ele, cuvintele si paragrafele sunt evidentiate cu ideea de a arata, descrie si evidentiaza calitatile si beneficiile unui serviciu sau produs; in cazul publicitatii subliminale, este folosita pentru a evidentia cuvinte care intaresc continutul principal.

In lumea marketingului digital se folosesc cuvintele evidentiate cu caractere aldine, unde reprezinta principalele informatii ale celor care au scopul de a atrage cititorul. Pe de alta parte, specialistii in publicitate folosesc jocuri de cuvinte, ambiguitati sau mesaje decriptate pentru a atinge obiectivul principal.

Exemple

Avusesem deja ceva in acest sens, totusi, putem observa cateva logo-uri ale unor companii mari precum Amazon unde este afisata o sageata in partea de jos a cuvantului care merge de la litera A: spre „Z: pentru a indica ca vand orice. cantitatea de produse care poate varia de la produse care contin toate literele.

La fel, avem firma Marlboro, unde in urma cu cativa ani au pus un cod de bare pe vehiculele de Formula 1, cand publicitatea la tutun in sport era interzisa. Pe de alta parte, avem compania Coca Cola, care a folosit mereu mesaje subliminale in promotiile sale, mai ales in filme, cautand mereu sa mearga inaintea concurentului sau Pepsi Cola.

Sigla de ajutor pentru copiii din Africa numita „Initiativa Hope For African Children” poate fi vazuta in figura unui copil si a unei femei al caror contur reprezinta intregul continent african. Pentru a termina, aratam logo-ul companiei de comunicatii NBC care include un fel de evantai care se presupune ca este coada unui paun, acest logo a fost comandat sa fie inlocuit in anii 70 pentru a proteja respectiva specie de animal.

Cometarii

Continutul reclamei subliminale nu este folosit doar de companiile de publicitate, unele companii il folosesc in scopuri nu foarte bune, adica incearca sa-i determine pe utilizatori sa consume produse sau sa desfasoare activitati ilicite care sunt in afara ordinii normale a societatii.

De aceea, in unele tari publicitatea fizica si digitala este revizuita inainte de a fi postata sau utilizata de companii, totusi multe firme nu permit verificarea promotiilor lor, de aceea s-au intreprins actiuni legale pentru crearea in fata autoritatilor de reglementari si legi. , care permit controlul si revizuirea continutului subliminal in orice tip de publicitate.

Totusi, se crede ca publicitatea subliminala nu este periculoasa daca se cauta alternative avantajoase pentru clienti, credem ca este doar o strategie foarte inteligenta de a atinge un scop in cadrul unei reclame. Desi atunci cand se incita la sex, la consumul de alcool sau tutun, acesta poate fi periculos deoarece este capabil sa ajunga la copii, care sunt cei mai vulnerabili in acest tip de actiune.

Speram ca prin acest articol ati aflat despre aceasta forma de publicitate care este foarte interesanta si de care multi oameni nu sunt constienti, astazi se vand milioane de produse, care aduc si beneficii enorme oamenilor si companiilor.

Share this article

Recent posts

Popular categories

Recent comments