10 jocuri pentru gradinita ideale pentru cei mici

Va mai amintiti jocurile de la gradinita? Jocurile colorate, distractive de dezvoltare a limbajului, a imaginatiei, a perspicacitatii, in care – aprecierile verbale, expunerea lucrarilor, respectiv autoevaluarea – sunt metodele si tehnicile de evaluare cel mai des uzitate.

In cele ce urmeaza, va recomandam unele dintre cele mai interesante jocuri pentru copii care pot fi aplicate in invatamantul prescolar. De asemenea, pe site-ul magazelo.ro gasiti o varietate de jocuri si jucarii pentru copii de toate varstele.

10. „Fascinatia culorilor” si „Iepurasi pe camp”

– sa realizeze amprente ale palmelor pe foaia de hartie

– frontal

– jocul, exercitiul, conversatia

– tempera, tavite, panoul din zapada artificiala

– identificarea propriilor urme si numararea culorilor folosite

9. „Rama tabloului” si „Covor de frunze”

– sa redea pete de culoare pe o suprafata tratata cu malai

– frontal

– explicatia, demonstratia, exercitiul

– tempera, pensule, aracet, malai, panoul din zapada artificiala

– analiza si aprecierea lucrarii colective

8. „Curcubeul”

– sa selecteze culorile principale, apoi sa le combine doua cate doua pentru a obtine culorile secundare

– individual

– explicatia, conversatia euristica, demonstratia, exercitiul

– tempera, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

 – analiza si aprecierea lucrarilor

– expozitia cu lucrari

7. „Crizanteme”

– sa aplice prin exercitiu linii intr-o compozitie plastica;

– sa execute linii continuu si circular;

– sa obtina tonuri ale unei culori prin combinarea cu nonculorile

– individual

– explicatia, conversatia euristica, demonstratia, exercitiul

– acuarele, guasa. pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele, imagini cu picturile lui Stefan Luchian (Crizanteme Dumitrite).

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

6. „Apus de soare”

– sa combine lucrarile pentru a obtine nuante de culori calde;

– sa redea prin linii si pete de culoare tema propusa.

– individual

– explicatia, conversatia euristica, demonstratia, exercitiul

– acuarele, guasa. pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele, imagini cu picturi in culori calde ale unor pictori celebri.

– analiza si aprecierea lucrarilor cu privire la respectarea  cerintelor in realizarea lucrarii

5. „Obiecte de arta populara”

– sa decoreze folosind betisoare de vata

– frontal si  individual – jocul

– explicatia, conversatia exercitiul

– tempera, pensule, linguri din lemn, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor  in functie de cerintele cumparatorilor

4. „Pinguinii veseli”

– sa elaboreze creatii originale in care sa foloseasca graul si tonuri de culori reci

– individual

– explicatia, conversatia euristica, demonstratia, exercitiul

– tempera sau guasa, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

3. „Ce animal poate fi?”

– sa completeze in mod original formele spontane obtinute prin tehnica presarii

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– acuarele, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

2. „Chipul mamei”

– sa realizeze o compozitie plastic prin imbinarea culorilor si ordonarea semnelor plastice

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– acuarele, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

1. „Flori surori”

– sa obtina forme spontane identice prin tehnica plierii hartiei

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– tempera, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

Alte recomandari

„La spectacol”

– sa reprezinte elemente plastice raportate la suprafata spatiului, respectand proportiile intre ele.

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– tempera, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

„Livada cu meri”

– sa realizeze o compozitie cu subiectul dat pe o suprafata tratata cu coji de ou

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– tempera sau guasa, pensule, coli tratate cu coji de ou, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

„Vaza cu flori”

– sa compuna spatiul plastic urmarind echilibrul intre detaliile de fond si elementele compozitiei

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– acuarele, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea lucrarilor

-expozitia cu lucrari

„Campul cu maci”

– sa redea prin compozitia de plastic contrastul rece-cald prin juxtapunerea culorilor calde cu cele reci

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– guasa, pensule, coli, palete pentru combinat culorile, servetele, imagine cu pictura „Campul cu maci” de Monet

– analiza si aprecierea creatiilor copiilor

-expozitia cu lucrari

„Pietre cu povesti”

– sa redea scene din povesti folosind ca suport de lucru pietre plate tratate cu aracet

– individual

– exercitiul, observatia, conversatia, problematizarea

– tempera sau guasa, pensule,  pietre plate tratate cu aracet, palete pentru combinat culorile, servetele

– analiza si aprecierea creatiilor copiilor

-expozitia in aer liber cu lucrarile copiilor