Modalitati simple prin care va puteti imbunatatii sanatatea mintala

Recent, conștientizarea sănătății mintale a crescut, ceea ce este un lucru grozav. Din ce în ce mai mulți oameni vorbesc cu sinceritate despre luptele lor personale și permit celorlalți să știe că nu sunt singuri.

Cu toate acestea, asta nu schimbă faptul că tulburările mentale, cum ar fi depresia și anxietatea, sunt mai frecvente ca niciodată în întreaga lume. Indiferent dacă vă confruntați cu aceste lucruri sau cu alte boli mintale sau cunoașteți pe cineva care le face, este important să găsiți modalități de a le rezolva. Nu este ușor să treci cu lucrurile de zi cu zi când ești în război în mintea ta.Este istovitor, pentru a spune cel puțin.

Să vorbim despre câteva moduri în care poți avea grijă de tine și îți poți îmbunătăți sănătatea mintală. Aceasta nu trebuie să fie o situație totul sau nimic. Luați lucrurile o zi la rând, o sarcină la rând. Fiecare pas mic contează.

Mănâncă bine

Pe măsură ce trece timpul, din ce în ce mai multe cercetări arată că dieta vă afectează în mod direct sănătatea mintală, pe lângă sănătatea fizică. Consumul de mese sănătoase și bine echilibrate, pline de grăsimi, fibre și alți nutrienți, vă va ajuta să vă gestionați nivelul de stres și anxietate, să vă îmbunătățiți somnul, să vă îmbunătățiți capacitatea de concentrare și să vă ajutați să vă simțiți mai bine în general.

O altă modalitate de a vă îmbunătăți sănătatea mintală este reducerea consumului excesiv de alcool sau droguri.

Ambele pot afecta serios modul în care creierul tău se simte și funcționează, afectându-ți capacitatea de a gândi, a simți, a crea și a lua decizii.

Odihneste-te

Începeți să faceți un efort pentru a merge la culcare la aceeași oră în fiecare seară – devreme. Somnul este legat de multe consecințe legate de sănătate, fizice și mentale. Unele probleme psihologice pot cauza probleme de somn, dar dacă nu dormi suficient, se vor agrava astfel de condiții. Dacă suferiți de insomnie, încercați diferite metode pentru a dormi precum zgomotul alb, muzica liniștitoare sau chiar vorbind cu un medic despre suplimentarea melatoninei.

Exercițiu

Știm, când te simți oribil, exercițiul poate fi ultimul lucru absolut în mintea ta. Cu toate acestea, la fel ca dieta și somnul, exercițiile fizice sunt o altă parte fundamentală a sănătății dumneavoastră generale. Rămâneți activ într-un fel sau altul – practicând un sport, plimbându-vă, făcând yoga sau orice altceva – va scădea nivelul de stres și anxietate. Ca să nu mai vorbim, vă va îmbunătăți și stima de sine si va va ajuta sa slabiti. Dacă încă te străduiești să faci mișcare, încearcă să te motivezi alergând cu un prieten, ascultând muzica preferată sau angajând un antrenor care să te țină responsabil. Va merita fiecare bănuț. Cu toate acestea, chiar și ceva la fel de mic ca întinderea poate face diferența. Amintiți-vă, un pas pe rând.

Limitați-vă timpul pe rețelele sociale

Chiar dacă nu vă vedeți ca pe cineva care este dependent de social media, petreceți prea mult timp online pe tot parcursul zilei poate fi foarte dăunător sănătății mintale.

Chiar și consumul excesiv de știri poate avea un efect negativ asupra sănătății mintale. Nu trebuie să tăiați nimic în întregime, ci doar să încercați să limitați când sau cum utilizați social media.

Un lucru pe care îl puteți încerca este să aveți telefonul într-o altă cameră, deci nu este ultimul lucru pe care îl verificați înainte de culcare și primul lucru dimineața. Când mâncați o masă, plasați-vă telefonul în altă parte, astfel încât să nu puteți ajunge la el. Dacă sunteți într-adevăr în căutarea unei provocări, încercați să nu verificați rețelele sociale pentru o zi întreagă.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *